Home is where the heart is - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Milou Blokhuizen - WaarBenJij.nu Home is where the heart is - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Milou Blokhuizen - WaarBenJij.nu

Home is where the heart is

Blijf op de hoogte en volg Milou

25 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik ben dol op tegeltjeswijsheden, net zoals bovenstaande. Ik strooi er de hele dag mee rond als ik kan. Er is ondertussen al weer een week verstreken sinds mijn laatste verslag en het voelt alsof het slechts een minuut was. De tijd vliegt dus. Maar je weet wat ze zeggen: Time flies when you're having fun! Precies hoe het er nu dus aan toe gaat in mijn leven. Ik heb me altijd afgevraagd wat je nou precies thuis kan noemen, wat een echte thuis is en wanneer je weet of iets een thuis is. Is thuis bij je ouders in een dorp waar je je nooit jezelf hebt gevoeld? Of is thuis in een smerig studentenhuis in de mooiste stad van Nederland? Of is thuis misschien in Kaapstad, waar ik nu woon? Ik voelde me altijd thuis bij m'n ouders zo lang ik binnenshuis vertoefde, ik heb me nooit helemaal op mijn plek gevoeld in Buggenum. Al snel merkte ik dat ik er nooit oud wilde worden en dat ik mijn heil ergens anders wilde zoeken. Mijn andere thuis is Utrecht geworden, en nu dus ook mijn appartement. Ik had altijd het idee dat ik moest kiezen tussen die plekken, dat er toch maar één echte thuis kon zijn. Maar na lang wikken en wegen heb ik besloten dat thuis niet gebonden is aan een bepaald aantal plekken. Thuis kan zo groot zijn als jij wilt, je kan zo veel 'thuissen' hebben als je maar hebben wilt. Het belangrijkste echter van een thuis is dat je er jezelf kan zijn. Ik heb nu dus drie 'thuissen'. Kaapstad is in de zes weken dat ik hier ben mijn nieuwe en derde thuis geworden. Het is nog steeds wennen en ik weet nog steeds niet alles over de stad, maar afgelopen weekend realiseerde ik me opeens dat ik me hier thuis voel. Ik voel me op me gemak en nog belangrijker: ik kan en mag mezelf zijn. De mensen om je heen bepalen uiteindelijk of je je thuis voelt en ik heb hier al zo veel ontzettend leuke en lieve mensen ontmoet! De afgelopen weken heb ik het gevoel gehad alsof ik nog niet optimaal van Kaapstad kon genieten. Ik liep rond met mijn ogen nog half dicht (waarschijnlijk zat er nog wat slaapzand in) en ik heb ze dit weekend helemaal geopend. De wereld ligt aan mijn voeten en ik heb het gevoel alsof ik alles aankan (nee ik ben niet onder invloed:))! De tijd in Kaapstad is maar kort maar vanaf nu ga ik iedere minuut volledig benutten en er van genieten! Cape Town, I LOVE YOU!

Om toch even in de cliché reisverslagenstijl te blijven: Ik ben afgelopen week de hele week ziek geweest. Na talloos niezen, snotteren en slechts één paracetamol ben ik weer helemaal beter. Vandaag ben ik als een ware toerist in de rode dubbeldekkerbus gestapt om wat Cape Town sightseeing te doen. We zijn op het strand geëindigd wat echt helemaaaaaaaaal geweldig was! Nog één weekje studeren en dan begint ons roadtrip verhaal, nieuwe stof voor verslagen dus!

  • 26 Augustus 2013 - 07:48

    Syl:

    Het is je eindelijk gelukt! Proficiat met je nieuwe thuis! Liefs T. Syl xxx

  • 26 Augustus 2013 - 20:45

    Oompie Frank:

    Nou daar ben ik dan. Ik heb eerst maar eens even alle verslagen gelezen. Buiten het feit dat je lekker makkelijk schrijft lees ik vooral tussen de regels door dat je stemming steeds meer aan het verbeteren is. Dat doet me deugd. Je had het er echt moeilijk mee, maar nu heb je de draad goed opgepakt. Hier in het zomerse Wijchen hebben we geen minibusjes. Die zouden ook direct van de straat geveegd worden. Zoals je schrijft; hier regelen we alles en wordt je geleefd. Ik neem nog maar eens een afslankpil na een bourgondische vakantie in Griekenland. Het is maar goed dat ik weer aan het werk ben en soberder moet gaan leven. Dat lukt mondjesmaat. Als we over 2 weken met zijn allen in Duitsland zijn, zal ik een extra stoel voor je vrij houden en een foto erbij zetten. Als er wifi is, dan nemen we wel een laptop mee om even te skypen. Zullen we dat morgen trouwens even doen rond 20.00 uur ?
    Als je straks in Kruger bent, dan zul je ongetwijfeld de big 5 gaan zien. Zo mooi. Ben wel jaloers, maar gun het je van harte. Trots op je dat je zo vanuit Buggenum naar Utrecht en Kaapstad bent gegaan en je staande weet te houden.
    Enjoy your stay in Kiejp Toewn (of zoiets).

  • 27 Augustus 2013 - 18:09

    Marijke Heijmans:

    Thuis is daar waar je begrepen wordt.

    Leuke foto's.
    Hoe vaak heb/hebben je/jullie moeten springen voor de goeie foto?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 13067

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 12 Januari 2014

Studeren in Kaapstad!

Landen bezocht: