De hel voor vegetariërs - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Milou Blokhuizen - WaarBenJij.nu De hel voor vegetariërs - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Milou Blokhuizen - WaarBenJij.nu

De hel voor vegetariërs

Blijf op de hoogte en volg Milou

12 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het eten hier in Zuid-Afrika is niet zo mijn ding. De restaurants zijn meer dan prima maar mijn lunch op de universiteit bestaat voornamelijk uit friet. In eerste instantie haat je de veel te slappe en vette friet maar na een tijdje ga je 'm waarderen. Pleur er genoeg van die smaakvolle patatkruiden op en je hebt een heerlijke maaltijd. Vervolgens heb je de keuze uit kip of vis en wanneer je een stukje kip bestelt moet je zeker een half uur uittrekken voor je lunch. Je krijgt namelijk geen filetje maar een ware poot. Geen kip voor mij dus. Vis is helaas ook niet altijd een succes want je zit soms de hele lunch graten te verzamelen. De conclusie is dus dat ze hier van lekker banaal eten houden. Hoe meer moeite je moet doen, des te beter het is. Het is in ieder geval een feit dat je meer calorieën verbrandt tijdens het eten dan bij een Hollandse stamppot. Maar goed, tot dusver had ik de hele kippenpotentoestanden kunnen vermijden. Helaas moest ik er gisteren bij Mzoli's toch aan geloven. Mzoli's werd aan mij beschreven als een plek waar je danst en heerlijk kan eten op een typisch Afrikaanse manier. Klonk als de perfecte zondagmiddag! Tot ik erachter kwam dat je daar je rauwe vlees uitkiest, het linea recta op de braai wordt gegooid om het vervolgens met je handen als een soort oermens weg te werken. Toen me ook nog aan werd geboden gezellig een kijkje te nemen waar de dieren geslacht werden kreeg ik het toch echt even Spaans benauwd. Twee uur na bestelling hadden we dan eindelijk ons vlees. Ik moet zeggen, het smaakte goed, vooral als ik kijk naar de plek waar het klaargemaakt werd. Ik denk dat Rob Geus daar niet zo vrolijk van zou zijn geworden. Enfin, na vijf minuten betrapte ik mezelf erop dat ik als een of andere holbewoner losging op het vlees. Volgens mij kwam mijn innerlijke man even naar boven toen gezegd werd: Just eat, it doesn't matter how you look! Na drie pogingen tot het eten van de kip ben ik toch maar overgegaan op de worstjes, een stuk makkelijker. Het was een ware ervaring maar de komende dagen leef ik even als een vegetariër. Mijn broodje tonijn tijdens de lunch was heeeeeeeeeeerlijk!

  • 16 Augustus 2013 - 21:41

    Mama Blokhuizen:

    Als ik dit verhaal lees kan ik me precies een beeld vormen van hoe je erbij gekeken hebt.
    Geweldig......

    xxx

  • 27 Augustus 2013 - 17:39

    Marijke Heijmans:

    Dus niet zo geschikt voor Mariska daar.

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 13072

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 12 Januari 2014

Studeren in Kaapstad!

Landen bezocht: