There was summer in town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Milou Blokhuizen - WaarBenJij.nu There was summer in town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Milou Blokhuizen - WaarBenJij.nu

There was summer in town!

Blijf op de hoogte en volg Milou

07 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Er zitten alweer vier weken van studie op. Hard werken is het hier wel, mijn weken zitten vol opdrachten, essays en tentamens. Gelukkig breekt er nu een rustigere periode aan en heb ik over drie weken een week spring break. En raad eens wat we gaan doen in die week? Ja hoor, roadtrippen naar Johannesburg! We beginnen in Kaapstad, rijden met onze gehuurde auto de garden route en reizen dan door naar Johannesburg en Krugerpark. Ik krijg al kriebels in m'n maag als ik er aan denk. Het kost me een rib uit m'n lijf maar het is het waard, dat weet ik nu al. Het afgelopen weekend was ook behoorlijk gevuld. Het weer zat ons zeker mee, ik heb alle dagen in korte broeken en jurkjes rond kunnen lopen. Vrijdagochtend vertrok ik vol enthousiasme in mijn korte broek om boodschappen te gaan doen. No go kan ik je vertellen. Ik kon het einde van de straat niet bereiken zonder dat er drie auto's naast me stopten en 'hey beauty' riepen. Ik snap niet wat die mensen eigenlijk bezielt en ze krijgen voornamelijk 'de blik' van me. Mijn 'blik' is niet een zwoele knipoog maar meer iets in de trant van 'ik wil dat je ter plekke sterft en dat het heel veel pijn doet'. Dikke duim voor degene die na deze blik nog een poging doet:). Het dieptepunt kwam op het moment dat een gozer me zaterdag smeekte om met hem te praten omdat ik zo 'fucking gorgeous' was. Ik ben letterlijk mijn huis in gevlucht, wat bezielde hem? Soms (meestal) snap ik de mannelijke wereldbevolking gewoon echt niet. Maar terug naar mijn volledig gevulde weekend. Op zaterdag heb ik the old biscuit mill bezocht, een markt vol eten. Hemel op aarde voor mij dus. Ik vind het ook helemaaaaaaaaaal niet erg om alles te proeven:). Zaterdagmiddag heb ik een shopping center bezocht. Ja ik weet het, shame on me, maar ik moest naar de kapper en boodschappen doen. Zaterdagavond ging ik uit eten met mijn huisgenoten bij the fat cactus. And guess what? Er stond een dikke cactus voor de deur:). Zondagochtend heb ik de zonsopgang bekeken vanaf signal hill. We zaten net rustig op een bankje op een berg te genieten van het uitzicht toen er opeens een bus langsreed en een paar minuten later nog een. Binnen 10 minuten waren we omsingeld door een enorme groep Japanners met natuurlijk camera's en ipads. Ze zaten praktisch bij ons op schoot. Leuk detail, ze lachen niet op foto's maar kijken alsof er drie seconden geleden iemand gestorven is. Echt iets wat je uit zou printen en aan de muur zou hangen: Yes ik was in Kaapstad! Daarna nog een retourtje Robbeneiland met wilde schildpadden (jaaaaaaaaa!) om vervolgens volledig in te storten thuis. Zoals je al begrepen hebt was het een tjokvol weekend en ben ik nu nog aan het bijkomen, maar het was geweldig! Overmorgen heb ik al weer weekend, women’s day! Tijd dus om nieuwe plannen te gaan maken en mijn weekend weer op te vullen:).

  • 12 Augustus 2013 - 20:11

    Annie En Han:

    hoi milou
    groetjes van ons, geniet ervan, we blijven je volgen.
    knuffel, annie en han

  • 04 September 2013 - 09:44

    Marijke Heijmans:

    Tja Milou, je weet het toch, mannen komen van Mars.
    Wat een mooie foto's weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 13083

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 12 Januari 2014

Studeren in Kaapstad!

Landen bezocht: