Integreren - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Milou Blokhuizen - WaarBenJij.nu Integreren - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Milou Blokhuizen - WaarBenJij.nu

Integreren

Blijf op de hoogte en volg Milou

12 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag twee in Kaapstad. Iedereen verwacht natuurlijk dat ik nu laaiend enthousiast ben maar ik zal maar gewoon eerlijk zijn: het valt vies tegen. Als naïef persoon met mijn grote mond had ik natuurlijk verwacht dat het vanaf dag één al spectaculair zou zijn, maar niets is minder waar. Ik mis iedereen ontzettend en vind het vreselijk dat ik niet de hele dag tegen iedereen aan kan ouwehoeren. Desondanks is het niet alleen maar kommer en kwel hier. Hier een lijstje met bijzonderheden die ik de afgelopen twee dagen heb meegemaakt:

- Het is hier warm! Het weer is hier zelfs voor deze tijd van het jaar heel goed. Het enige nadeel is dat het om 18.00 donker is en dan ook meteen steenkoud. Heel vreemd!
- De mensen van de universiteit zijn werkelijk waar schatten. Ze helpen me met alles en ik mag binnenlopen wanneer ik wil. Het vakkenaanbod is geweldig! Ik heb er een half uur over gedaan om de vakken uit te kiezen.
- De wijk hier is fantastisch. Vintage winkeltjes, boekhandeltjes, schattige cafés en noem maar op.

Nare dingen die ik tot nu toe meegemaakt heb:

- de snelweg oversteken. Doodeng maar ik zal eraan gewend moeten raken want vanaf volgende week wordt het een dagelijkse routine.
- boodschappen doen. Alles is zoooooooo duur, vooral mijn favorieten zoals kaas en pesto. Volgens mij ga ik hier veel minder pasta eten.
- mijn pinpas was bijna gestolen. Naar maar waar. Gelukkig heb ik ergens in die hersenpan van me toch nog een paar werkende hersencellen dus is het uiteindelijk toch nog allemaal goed gekomen.

Als je hier een optelsom van maakt zul je erachter komen dat er evenveel plus- als minpunten zijn. Het grootste minpunt dat ik echter nog niet genoemd heb is dat ik hier alles alleen moet doen, alles alleen moet meemaken. En mag dat nou juist mijn allergrootste zwakke punt zijn. Ik mis iedereen hier, en het feit dat ik alleen moet lachen, maar ook alleen moet huilen. Ik hoop hier snel verandering in te brengen en veel nieuwe vrienden te maken. Tot die tijd wordt het voor mij echter mentale spierballen kweken, waar in principe ook niks mis mee is! Gelukkig is de omgeving prachtig, zijn de mensen vriendelijk en voel ik hier Afrika, precies waar ik naar op zoek was;).

  • 03 Juni 2016 - 17:10

    Mette:

    Hoi Milou,

    Echt heel gaaf dat je in Kaapstad bent gaan studeren!
    Ik zou ook graag daar willen studeren..
    Hoe heb je het geregeld? Ik probeer zelf helemaal Exchange programs te vinden maar dat lukt niet zo erg.

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 13090

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 12 Januari 2014

Studeren in Kaapstad!

Landen bezocht: